- Ken jezelf en ken je organisatie. Weet wat de intrinsieke motivatoren zijn van jouw mensen en ga vanuit hier te werk.
- Ken je klanten; weet voor wie je marketing doet en waarom.
- Gebruik pakkende bedrijfsteksten en een slogan. Hoe gerichter hoe beter. Herhaal dit waar het kan zodat het herkenbaar wordt.
- Breng het merk niet alleen tot uitdrukking met woorden maar versterk het ook met beelden. Bepaal welk beeld jullie willen dat men onthoudt en creëer dit beeld.
- Maak het aantrekkelijk en dus gemakkelijk om jullie te onthouden; een onvergetelijk merk maakt een onvergetelijke indruk.
- Wie op wil vallen moet tegenwoordig zijn nek uitsteken; werk met opvallende beelden, kleuren, statements, geluiden etc.
- Wees moedig door een eigen visie/opinie/stijl in te nemen en hieraan vast te houden. Authenticiteit werkt altijd!
- Geef een beetje, krijg veel terug. Mond-tot-mondreclame is krachtig, kun je het voor jullie merk laten werken?
- Focus op kernactiviteiten van jullie bedrijf. Zet enkel deze activiteiten in de etalage zodat duidelijk is wat jullie aanbieden en zeker ook wat niet.
- Wees niet bang om emoties los te maken rondom jullie bedrijf, product of dienst. Emoties zijn de basis van een sterke branding.
- Vertegenwoordig zowel werknemers als klanten online. Breng waar het kan eigen medewerkers en echte klanten in beeld.
- Last but not least: Gebruik humor: vreugde maakt de mens.
Good luck!